lørdag den 16. februar 2013

Lad dine drømme blive større end din frygt!


Vi kan ikke planlægge alt, hvad vi oplever i detaljer - heller ikke store begivenheder i vores liv - men vi kan planlægge de store linjer i vores rejser, i ferier og i en fest vi holder. Vi forventer her dejlige oplevelser og vi glæder os. Det er med til at skabe at vores ferier, rejser og fester bliver gode.                                          

Sådan kan vi også gøre med vores død. Ikke at du kan planlægge alt, hvad du vil komme til at opleve i detaljer ved din død, ligesom dine fester her i livet, som du jo også kun i de store træk planlægger – men du kan blive så afklaret, at du kan håndtere din død, så din dødsangst bliver meget lille –  og din kommende død og dit liv vil af den grund blive meget mere glædes fyldt uden den underliggende angst. Da det at have frygt, at frygte døden tager meget af vores ubevidste energi.                                                                                   

Jeg elsker livet, nu hvor jeg har oplevet, hvor forunderlig døden er fra en nærdødsoplevelse jeg have i 1996 .                                                                                                                           
Min nærdød gav mig helt nye tanker om, hvad der er vigtigt her i livet for mig. Jeg har helt sluppet min dødsangst ved den oplevelse,... ikke at jeg vil dø nu, for jeg ønsker at nå meget dejligt her i livet endnu, og er samtidigt blevet meget mere fokuseret, på hvad jeg vil, og bevidst om hvem jeg er efter min nærdød. Mit liv har af samme årsag ændret sig meget siden den oplevelse.   

At være ovre på den anden side af døden var for mig vidunderligt, fredfyldt, kærlighedsfyldt og grænseløst glædesfyldt.
Alligevel gik der lang tid, før end jeg tog min nærdødsoplevelse til mig og min viden om døden - da jeg ikke vidste, hvordan jeg lige i første omgang skulle tackle den oplevelse. Det var ikke noget, der fandtes dansk litteratur om, eller nogen snakkede om for 17 år siden.......og jeg skulle så meget rydde en masse angst, mindreværd og manglende tro på livet og mig selv ud, det skulle der ryddes op i først. Det gav min nærdødsoplevelse mig dog mod til at gøre, førend jeg var parat til at tage min nærdød og alle oplevelserne derfra til mig.

Nu hvor jeg har taget døden til mig og ved at det er en vildt fantastisk kærlighedsfyldt oplevelse - så kan jeg også tage mit liv til mig.                  Nu tør jeg livet og udsætter ikke mere alt muligt, eller det jeg inderste inde ønsker at gøre.                                                                                                       For jeg ved nu, at jeg er her på tid...... og jeg vil nu have så mange glædes og kærligheds fyldte timer og dage ud af det, som jeg kan få.                                           

Jeg ved jo nu, at den vidunderlige mega store kærlighed findes - fra min nærdød ....og denne kærlighed er også inde i mig.                                        

Jeg har fået ro med min død, og derfor har jeg fået ro med mit liv. Jeg har sluppet mange mørke tanker, og oplevelser i mit liv og min fortid, for de har været der af en årsag - og jeg har holdt fast i dem!  Jeg havde før min nærdød lært af livet, og mine omgivelser, at livet var hårdt, at det var vejen frem i livet at holde fast og kæmpe hver dag, og at jeg ikke havde stor medindflydelse på min egen lykke. Jeg har nu over tid, efter min nærdød tilgivet mig selv og mange andre. Jeg har fået modet og redskaberne til at turde livet, via den store viden jeg har fået om vores død, vores liv, og om hvordan jeg skaber min egen lykke.                                      

Jeg ved nu, at en af de store skridt vi kan tage, for at få det liv vi ønsker og få ro med det liv vi har, er at få fred med vores egen død.                                   

Hvordan du forholde dig til din egen og andres død - det har stor betydning for hvordan du forholder dig til dit liv, og hvordan dit liv kan blive. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar