lørdag den 11. februar 2017

I dag er det min 21 års dødsdag.

Det er 21 år siden at jeg døde sidst.
Tillykke med det, tillykke med mig.
Det fejrer jeg med stor glæde.


Jeg døde på hospitalet efter at have født min yngste søn, dagen før.
Jeg blev genoplivet, da jeg opholdt mig på intensiv afd. Det blev hurtigt opdaget, da jeg allerede var overvåget, for jeg var dødeligt syg med svangerskabs forgiftning og indre blødninger.
Jeg kom tilbage, efter min Nærdød til livet og mine børn, samt min nyfødte søn.

Da jeg døde, havde jeg en Nærdøds oplevelse, hvor jeg kom over på den anden side af døden.
Jeg oplevede det at være død, og det at være sjæl uden andet end en energikrop, uden mit fysiske jeg.
Min fysiske krop lå imens i min hospitalsseng på Roskilde sygehus, ved siden af min 1. dag gamle søn, der sov, da jeg lige havde givet ham mælk, og fået en sygehjælper til at lægge ham over i plexiglas vuggen, der stod ved siden af min seng. 

Det jeg oplevede på den anden side, i det vi kalder døden, huskede jeg noget af, da jeg blev genoplivet, og i de følgende år har jeg husket mere og mere. Også en stor del af det, der blev fortalt til mig, der ville ske i fremtiden, i mit liv. For jeg fik af vide, der imens jeg var død, at jeg skulle tilbage til livet, at jeg kun var på besøg.
Min Nærdøds oplevelse kan du læse om her på engelsk, der kaldes jeg Bolette, nok fordi Birthe er så mærkeligt et navn på engelsk ;-) 
3379. Bolette L NDE 6/20/2013. NDE 5437.


Min Nærdød og de følgende 21 år, har ændret min opfattelse af døden, livet og hvorfor vi er her sammen med hinanden, her midt i livet på denne smukke blå planet.
Det jeg fortælle meget mere om her på denne blog, for jeg kan ikke lade være.
Da det for mig og de mange mennesker jeg har været i kontakt med siden min Nærdød, har det været forunderligt og føles som en stor gave, at arbejde med deres og mit eget formål med livet, døden og tidligere liv. 
Jeg har hjulpet mange med at huske enkelte af deres tidligere liv, og sammen med dem set og oplevet hvad deres mål, og formål er med dette liv, og hvordan de bedst kunne komme videre og blive den bedste udgave af dem selv.
 
Al den viden jeg har nu, viser mig, hvor smukt livet er, hvor vanskeligt, ensomt, trængt, uforståeligt, barskt, fortvivlende, vildt, skrækkelig, glædesfyldt, forunderligt og kærligt livet er.
At der er mening med det hele, selvom de fleste ikke lige kan se den mening i første omgang.Hvorfor vi er her, hvorfor vi har oplevet det, vi har oplevet i det her vores nuværende liv, og i andre af vores liv. 

Den Nærdød for 21 år siden er den mest forunderlige og vidunderlige gave, jeg har fået i mit liv, noget jeg på ingen måde ville være foruden.
Når jeg ser mit eget liv og mange andres liv i det perspektiv, set oppefra – er alle de liv helt eventyrlige og fyldt med mening.
Husk lige at i eventyrerne er der prinser og prinsesse, dronninger og konger, men der er også trolde, feer, en masse "arbejdere", hjælpere, fortvivlelse, prøvelser og ensomhed lige som i det virkelige liv. Og når vi får fortalt et eventyr, får vi også til slut fortalt hvordan tingene hænger sammen.
Lige som i det virkelige eventyr – vores liv. 



http://www.nderf.org/NDERF/NDE_Archives/archives_1st_half_2013.htm

Ingen kommentarer:

Send en kommentar